pingus

pingus

pingus

pingus

آموزش تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر

بعد از اینکه اقدام به نصب SSL در وردپرس کردید و پروتکل سایت را از HTTP به HTTPS تغییر دادید لازم است تا تغییرات را در گوگل نیز اعمال کنید. یعنی تا امروز که لینک‌های سایت با پروتکل HTTP در گوگل ثبت می‌شدند از این پس به همراه پروتکل HTTPS نمایش داده خواهند شد. بنابراین تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر کاری است که باید برای تغییر سریعتر و بروزرسانی لینک‌ها در نتایج جستجو بکنید.

در این آموزش از وبمستر وردپرس قصد دارم به نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر برای سایت‌های وردپرسی بپردازم که در این صورت ریدایرکت لینک‌ها از http به https به صورت 301 فراهم شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن لینک‌های ثبت شده سایت در گوگل بروز خواهند شد.
 


 تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر


قبل از اینکه تغییر دامنه از http به https را در وردپرس طبق این آموزش انجام دهید، ابتدا باید سایت خود را به صورت کامل بررسی کنید که کلیه لینک‌ها با استفاده از پروتکل HTTPS در دسترس باشند. علاوه بر این باید SSL استفاده شده در سایت به درستی نصب شده باشد تا آیکون قفل سبز رنگ در وردپرس نمایش داده شود. بنابراین از آموزش نصب SSL در وردپرس و توضیحاتی که برای انجام هر یک از این تغییرات داده شده را مطالعه کنید.

حالا که مطمئن شدید تمامی موارد به درستی اجرا شده‌اند ابتدا به کنسول جستجوی گوگل مراجعه کرده و اقدام به ثبت سایت وردپرس در گوگل با استفاده از پروتکل امن HTTPS بکنید. چرا که از زمانی که SSL را در سایت خود نصب می‌کنید کلیه لینک‌هایی که از این پس ثبت خواهند شد به صورت HTTPS خواهند بود و همچنین لازم است لینک‌های قبلی که در گوگل ثبت شده است نیز به HTTPS تغییر یافته و آپدیت شوند. بنابراین نیاز است تا از این پس سایتخود را که در گوگل ثبت کرده‌اید را هم از طریق پروتکل امن HTTPS مدیریت کنید.

در این مرحله دو راه پیش روی شما قرار خواهد گرفت. راه اول این است که ممکن است بخش Change Od Address گوگل که مربوط به اعلام تغییر دامنه است برای شما کار کند که باید مراحل زیر را دنبال کرده و تا انتها ادامه دهید تا آدرس سایت از http به https تغییر یابد. اما اگر این گزینه برای شما کار نکرد و آدرس سایت که با https ثبت کرده‌اید در آن نمایش داده نشد، باید از این مرحله بگذرید و صرفا منتظر بمانید تا گوگل خود تغییرات را اعمال کرده و لینک‌های قبلی از http به https تبدیل شوند.

وارد مدیریت سایت قبلی خود که با پروتکل HTTP در کنسول جستجوی گوگل ثبت کردید شده و سپس مشابه تصویر زیر روی علامت چرخ که در سمت راست و در بالای صفحه قرار دارد کلیک کرده و گزینه change of address را انتخاب کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.



حالا مشابه تصویر در مرحله شماره یک یعنی Pick your new site from the list باید روی گزینه New Site که در سمت راست قرار داره کلیک کنید و آدرس سایت خود را که از قبل این بار با آدرس HTTPS ثبت کردید را از لیست انتخاب کنید. همانطور که در کادر قرمز رنگ بالا توضیح داده شد، اگر در این مرحله آدرس سایت نمایش داده نشد به صورت کلی باید از انجام این کار بگذرید. چرا که طبق برخی تغییرات گوگل نیازی به انجام این کار نیست و خود گوگل بعد از ثبت سایت با آدرس HTTPS متوجه این مسئله شده و آدرس‌ها را به HTTPS تغییر خواهد داد. اما اگر این گزینه کار کرد میتونه براتون بهتر باشه، چرا که تغییرات سریع‌تر رخ خواهند داد.



حالا اگر آدرس سایت همراه با پروتکل HTTPS نمایش داده شد، در مرحله شماره دو که Confirm that 301-redirects work properly است روی دکمه chek کلیک کنید تا هر دو آدرس ثبت شده در گوگل وبمستر بررسی شده و آدرس‌های قبلی که با پروتکل HTTP بودند به به پروتکل امن HTTPS به صورت 301 در وردپرس ریدایرکت شوند.

سپس در مرحله سه که با عنوان Check that verification methods are still present میبینید روی دکمه confirm کلیک کنید. در مرحله نهایی گزینه آخر که در آن عبارت Submit the change of address request نوشته شده روی دکمه submit کلیک کنید تا پیغام موفقیت آمیز بودن تغییر آدرس سایت وردپرسی شما از http به https در گوگل نمایش داده شود.

توجه داشته باشید که، برای تسریع روند تغییر آدرس‌های سایت از http به https در گوگل حتما کارهای مربوط به ثبت سایت در گوگل را مجددا از نو برای آدرس سایت خودتون که از این پس باید در کنسول جستجوی گوگل آن را با آدرس HTTPS مدیریت کنید انجام دهید.

مراحل تا اینجا به پایان رسیده و با انجام این کار کلیه آدرس‌های قبلی سایت که با پروتکل HTTP در گوگل ثبت شدند به پروتکل HTTPS در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر خواهند یافت.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن توانسته باشید به راحتی اقدام به تغییر آدرس دامنه از HTTP به HTTPS در گوگل بکنید. در صورتی که برای تغییر پروتکل سایت در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.